خطوط کالرزونینگ در آمیتیست

2
2

بادرود فراوان جناب کرمی
ایا پدیده کالرزونینگ در امیتیست که با چشم قابل مشاهده باشه نشانه اصل بودن سنگه؟
ممنون

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
7
2

درود، متاسفانه خیر در نمونه های سنتتیک هم کالرزونینگ وجود داره که البته در گذشته گفته میشد زونینگ آمیتیست سنتتیک بیشتر در سایه های روشن و تاریک ارغوانی هست و در نمونه طبیعی بیشتر آبی متمایل به بنفش و ارغوانی یا بی رنگ در دو تا سه جهت میتونه باشه منتهی این مال سی سال پیشه و تا الان خیلی تکنولوژی تولید راف سنتتیک آمیتیست و کوارتز پیشرفته شده..

موضوع اصلی این هست که کالر زونینگ به تنهایی اثبات کننده نیست. باید اینکلوژن ها (spicules و Nail head و bread crumbs) و twinning و brasil twinning در پلاریسکوپ (بخصوص حالت غوطه وری) نیز بررسی بشن در کنارش. twinning در سنتتیک ها مقداری نامنظم و شعله مانند هست.

اگر یک آمیتیست سنتتیک در فاصله دورتری از صفحه رشد اولیه تراش بدن ازش احتمالا اینکلوژن خاصی که کمکمون کنه پدیدار نیست توش. دیگه باید طیف بینی فروسرخ انجام بشه که میتونه نتیجه قطعی و مفیدی به ما بده.

اگر فرصت بشه یک مقاله طولانی در این رابطه ترجمه میکنم. به‌هرحال گاهی تشخيص کوارتز سفید و سیترین میتونه بسیار بسیار چالش برانگیز باشه بطوری که نیاز به تجهیزات پیشرفته هست.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما
اگر قبلاً حساب کاربری دارید وارد شوید یا با پر کردن فیلد های زیر به عنوان مهمان ارسال کنید.
نام*
ایمیل*
لطفا در صورت لزوم عکس یا تصاویر خود را در وبسایت های فضای آپلود رایگان قرار داده و لینک آن را در قسمت توضیحات قرار دهید.*
لطفا قبل از ارسال تایید امنیتی را تکمیل نمایید.