شارژ سنگ ها حقیقت داره؟

0
0

سلام شارژ و پاکسازی سنگ ها درسته ؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

سلام ، خیر. متاسفانه خیلی از مسائل مربوط به شارژ و پاک سازی سنگها اساسا بی اعتبار و چه بسا گاهی به خود سنگ آسیب میزنن.

گوهرهایی که در جواهرآلات استفاده می شن، اساسا به دلیل پایداری شیمیایی و سختی شون هست. اینطور نیست که مثلا یک یاقوت یا الماس در تماس با آب یا هوا یا حتی اسید از بین بره.
اما همین الماس یا یاقوت میتونن شکننده باشن. بنابراین اینجا نجوه نگهداری اونها مهم هست. اگر مثلا یک یاقوت بهسازی با روش گلس فیلد بشه، نباید بزارین رو شعله آتیش. چون مواد تزریق شده در ترک های اون از بین می ره و ظاهر یاقوت تون خراب میشه.
یک فیروزه رو نباید در معرض مواد شیمیایی یا چربی قرار داد. چون سنگی با فرمول فسفات آبدار طبیعی آلومینیم هست و جذب خوبی داره و میتونه براحتی مواد شیمیایی رو جذب و رنگش عوض بشه.. اینجا عوام میگن مرده ولی واقیتش اینه صرفا مواد شیمیایی رو جذب کرده. شارژ فیروزه همون نحوه مراقبت صحیح ازش هست. اینکه بزارن تو نمک و غیره اشتباست و خود نمک میتونه آسیب بزنه بهش.

مثلا یک اوپال آبسان اتیوپی که به روش اسموک بهسازی شده رو نباید در معرض آب قرار داد چون گاهی بازی رنگش از بین و یا لایه سفید کدری روش قرار می گیره. برعکس برخی اوپال های استرالیا که خیلی خشک هستن هر از گاهی باید در پنبه خیس قرار داد.

یک مروارید رو نباید در معرض نور شدید مستقیم قرار داد چون پوسته اش ترد میشه.. به همین ترتیب یک کوارتز دودی ممکنه در نور مستقیم خورشید به مدت طولانی دچار کمرنگ شدن یا تغییر رنگ بشه (نور خورشید حاوی فرابنفش هست و بسته به شرایط میتونه به مراکز رنگی بلور تاثیر بزاره)

با نگهداری صحیح یک سنگ در واقع سنگ رو زیبا نگه داشتین. شاید اگر بخواین شارژ کردن و پاک سازی سنگ رو معنی کنیم بهترین پاسخ میشه “نحوه نگهداری صحیح از گوهر”.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما
اگر قبلاً حساب کاربری دارید وارد شوید یا با پر کردن فیلد های زیر به عنوان مهمان ارسال کنید.
نام*
ایمیل*
لطفا در صورت لزوم عکس یا تصاویر خود را در وبسایت های فضای آپلود رایگان قرار داده و لینک آن را در قسمت توضیحات قرار دهید.*
لطفا قبل از ارسال تایید امنیتی را تکمیل نمایید.