نوع سنگ

پاسخ داده شد
0
0

سلام
لطفا منظور از الماس صحرا یا الماس سداسی چه نوع سنگی هست ؟
تشکر

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
-1
1

سلام الماس های بیابانی یا صحرایی (desert diamond) اینا یه اصطلاح برای کوارتزهای میکروکریستالین هستن. در حقیقت کوارتز هایی که بیشتر در عربستان سعودی و عمدتا در دشت های مرکزی نزدیک ریاض جمع می کنن.

از نظر ارزش، بسته به اینکه چقدر درونشون پاک باشه ارزششون مثل کوارتز هست که معمولا اونا رو تامبل کرده و گفته شده بعضا میفرستن تایلند برای تراش فست. بعد از تراش چون شبیه نگین الماس میشن به این اسم معروفن.
چیزی که برام جالبه برند سازی اعراب برای سنگاشون هست..

این سنگا همچنین در کویت و امارات متحده عربی یافت می شن. نام دیگر الماسهای بیابانی ، الماس های القیصومة هم میگن که از یک منطقهٔ مسکونی در عربستان سعودی در استان شرقی نشات گرفته است که در آن یک بستر رودخانه باستانی صدها تن از این سنگ ها را در مناطق اطراف خود قرار داده.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

این هم تصاویری از این نوع کوارتزهای به اصطلاح الماس صحرایی

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

اما اسم الماس السداسی اون داستان دیگست… از این گوی های سفیده که اینجا هم تحت نام های الماس آسیاب و… بفروش میشن. تا اونجایی که میدونم این گوی های سرامیکی اغلب صنعتی و در صنعت کاربرد دارن. ظاهرا خیلی از خارجیا و اعراب هم تصور دارند که این سنگا لونسدالیت ( یک دگرشکل اتم کربن که ساختار بلوری آن به صورت شش ضلعی داره) هستن. اونا تحت نام شهاب سنگ الماسی و یا شهابسنگ لونسدالیت میفروشن. قیمتا نجومی و اغلب هم دنبال خریدار میگردن. شواهدی وجود نداره که اینا الماس باشن در حقیقت. هرجا هم میبینید نهایتا یه تستر الماس میزنن که اون خطا داره و برای این گوی ها کاربردی نداره.

درحقیقت لونسدالیت از برخورد شهاب‌سنگ حاوی گرافیک به زمین تشکیل میشه که از شدت و استرس ضربه، گرافیت تبدیل به الماس میشه ولی در ساختار بلوری هگزاگونال. سختی اون از نظر تئوریک بیشتر الماسه ولی چون در نمونه های طبیعی، ناخالصی در ساختار بلوری اش زیاد داره سختیش معمولا بین 7-8 هست.
لونسدالیت اولین بار به صورت کریستال های میکروسکوپی در شهابسنگ معروف Canyon diablo کشف میشه.

در آخر هم چند نمونه از این گوی های سفید که اشتباها تصور میشه الماس هستن گذاشتم.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

اینم عکسای دیگه از اون کوارتز ها

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

سلام سنگی دارم که مشخصات الماس رو داره مزه تنده با سوهان هر کاری کردم خط نیوفتادش

  • حسن کرمی
    روی کوارتز هم سوهان معمولی خش نمیندازه
  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

سلام من سنگی شنبیه به عکس بالای که گفته شد در صحرای پیدا میشود پیدا کردهام ..وقتی در معرض تو گوشی قرار میدهم روشن می‌شود..میشه راهنمایی کنید

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

با عرض سلام سنگ الماس آسیاب اصل با آلومینای صنعتی فرق داره و چگالی الماس آسیاب اصل۳.۵۳ میباشد و سختی الماس آسیاب بالاتر از ۹ میباشد ، همیشه برای نظر دادن اول باید انواع متفاوت موجود را دید بعد قضاوت کرد و تا خودتون نمونه های متفاوت که چگالیشون از ۳.۵۳ تا ۴ و….هست رو باید بررسی و بعد نظر داد و سخنان راوی به درد نمیخوره که فلان مرکز آزمایش کرده و فلان در اومده حتی هر آزمایشگاه انالیز دیگر آزمایشگاه را قبول ندارد و تنها به لوازم آزمایش اعتقاد دارد

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 7 نتیجه
پاسخ شما
اگر قبلاً حساب کاربری دارید وارد شوید یا با پر کردن فیلد های زیر به عنوان مهمان ارسال کنید.
نام*
ایمیل*
لطفا در صورت لزوم عکس یا تصاویر خود را در وبسایت های فضای آپلود رایگان قرار داده و لینک آن را در قسمت توضیحات قرار دهید.*
لطفا قبل از ارسال تایید امنیتی را تکمیل نمایید.