سنگ هبهاب اصل و خواص جادویی آن برای احمق ها

سنگ هبهاب اصل چیست خواص جادوییطی این سال ها، بارها پرسیده اند سنگ هبهاب دقیقا چه چیزی هست؟ پاسخ من این است : به هر سنگ قهوه ای تا مایل به سیاه بی ارزش زشت و بدترکیب شبیه به پهن که فقط یک نادان می تواند بابت آن پول زیادی بابت خرید آن بدهد را هبهاب می گویند. بیشتر اوقات انواع سنگ آهن هستند. درصورتی که فروشنده میزان درصد بی اطلاعی خریدار را بالا ببینید ، از هبهاب های موکل دار با قیمتی بالاتر به او می فروشد (صرفا یک کلمه به آن اضافه می کند). بنابراین پول بابت خرافات می دهید و ماهیت سنگ بی ارزش است.

ندول های سنگ هماتیت هبهاب
هبهاب اصل مراکشی!؟ خیر . اینها هماتیت هستند. این بافت تاولی به‌عنوان «بوتروئیدال» شناخته می‌شود. “botryoidal hematite” را گوگل کنید.

جدا از این تعریف جامع ، درواقع ما در هیچ یک از منابع علمی کانی شناسی و زمین شناسی واژه ای به اسم هبهاب نداریم. به همین دلیل است که بشخصه از هماتیت تا گوتیت تا گابرو و سرپانتین هر سنگ دیگری را تحت عنوان هبهاب دیده ام. جامعه هدف این کلاهبرداری ، مردم خرافاتی است که می خواهند مشکلاتشان را با چنین سنگهایی حل کنند. این مشکلات می تواند طلسم عاشقی ، جنسی، پول ، قدرت و هرچیز دیگری باشد! . سوال اینجاست اگر قرار به حکاکی و .. روی سنگ باشد ، چرا انواع سنگهای زشت را انتخاب کرده اند؟ شاید بیشتر کهنه تر یا جادوگرانه تر بنظر می رسد؟
البته سنگ هبهاب در بین عرب ها و حتی کشورهای آفرقایی عقب افتاده هم رایج است. چه به عربی چه به انگلیسی شما حتی یک جمله نمی توانید پیدا کنید که جنس سنگ هبهاب چیست؟

 
خواص هبهاب اصل
مزخرفات منتشر شده در وبسایت ها تحت عنوان تشخیص هبهاب اصل! من از شما به عنوان یک فروشگاه معتبر سوال دارم. چطور می شود وقتی ماهیت سنگی را نمی دانید، طرز تشخیص اصل بودن آن را بگویید!؟

نکته تلخ تر این است بسیاری از وبسایت ها و پیج های اینستاگرامی فرصت طلب این نوع سنگها را با حکاکی و اشکال مربوط به جادوگری تحت عنوان هبهاب مغربی ، هبهاب عراقی ، هبهاب جنی ، هبهاب آفریقایی و هبهاب مراکشی و .. با قیمت بالایی می فروشند و همزمان نماد اعتماد اینماد هم دارند. بگذارید برخی از آنها را باهم بررسی کنیم.

بررسی سنگ هبهاب از نظر کارشناسان کلاهبردار

در اولین سرچ در گوگل ، تعدادی وبسایت بالا می آید که از خواص هبهاب نوشته اند. نمی دانم تا کنون چقدر از این سنگ فروخته اند ولی مایه خجالت است .

سنگ هبهاب اصل
این سنگهای بی ارزش که اغلب نوعی سنگ آهن هستند تحت عنوان هبهاب به ملت فروخته میشن. چه کسی حاضره چنین چیزایی رو با خود حمل کنه؟

کذب: ” سنگ هبهاب با نام (سنگ عباس آباد) نیز معروف بوده و برخی فروشندگان ، آن را با نام سنگ عباس آباد می‌شناسند. “

حقیقت: یشم عباس آباد اساسا یشم نیست. اغلب سرپانتین های بی کیفیت تحت این نام می فروشند. یک اسم تجاری هست. اصلا گیریم یشم باشد، یشم چه ربطی به هبهاب دارد ؟

کذب: ” سنگ هبهاب، سنگی قیمتی و کمیاب با ظاهری منحصر به فرد و خواصی شگفت‌انگیز است. یکی از مشهورترین خواص این سنگ که از دیرباز مورد توجه بوده، خاصیت “جذب کننده زنان” و “جذب جنس مخالف” و همچنین “برآورده شدن حاجات” و “افزایش رزق و روزی” است.

حقیقت: سنگ قیمتی؟ هرکسی چنین سنگ سیاه -قهوه ای بی ارزش را قیمتی حساب کند باید به عقلش شک کرد. در مورد خواص آن از چه منبع و تاریخچه ای سخن می گویید؟ شما حتی یک کتاب نمی توانید پیدا کنید که در این باره چیزی نوشته باشد. اصلا وقتی چیزی ماهیتش مشخص نیست ، چطور درباره آن صحبت می کنید!

قیمت سنگ هبهاب اصل موکل دار
به قیمت ها نگاه کنید. از گوتیت گرفته تا لیمونیت-هماتیت و انواع سنگ آهن . چطور اینها مجوز فروش دارند؟

کذب: در کتب تاریخی به نقل از کمال‌الدین ابو عمران موسی بن‌یونس بن محمد بن منعه موصلی ریاضی دان اهل بغداد آمده: ” اگر توانایی های گوهر هبهاب را می دانستید هرگز آن را از خود دور نمی کردید. با گوهر هبهاب موکلی بس بزرگ و جن و فرشته‌ها به خدمت شما سربه فرود می آورند و تعظیمی بس جاودانه خواهند داشت.”

حقیقت: این داستان ساختگی است و هیچ منبعی ندارد. حتی اگر درست هم باشد، وی یک ریاضی دان بوده و نه کانی شناس.

کذب: ” در روایتی دیگر گفته شده وقتی مقبره فرعون باز شد و اشیایی از مقبره بیرون آمد در کنار جواهرات فرعون سنگی بود که بسیار محافظت می‌شد و آن سنگ هبهاب بود.”
حقیقت : این داستان ساختگی است و منبع موثقی در این باره ذکر نشده. حتی بر فرض محال اگر درست هم باشد، ماهیت هبهاب به عنوان یک سنگ مشخص و تعریف نشده است.

کذب : “سنگ هبهاب نادر بوده ، اغلب بصورت راف و خام و بعضی از آنها بصورت نگین‌های تراش خورده برای زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی تراش‌های مختلی روی سنگ انجام می‌شود و به عنوان مدال نیز ارائه می‌‌گردند. به همین دلیل بیشتر به آن حجر هبهاب طبیعی می‌گویند که در رنگ‌ها و تراش‌های مختلفی ارائه می‌شود.”

حقیقت: ظاهرا این کارشناسان تعریف جواهر و گوهر را نمی دانند. وقتی درباره گوهر یا جواهر صحبت می کنید، قطعا درباره سنگی صحبت می کنیم که می تواند دو یا همه شرایط سختی بالا، جلا و درخشش، شفافیت و پاکی ، کمیابی و درنهایت زیبایی را داشته باشد. هبهاب شما کدامیک از گزینه های بالا را دارد؟!

 
 
قیمت هبهاب عراقی
قیمت سنگ هبهاب فلکی برکانی کلکسیونی!؟ وات د فاک..

کذب: ” گفته می شود این سنگ ابتدا در مغرب کشف شده و راز هبهاب را فقط عرب‌های شمال آفریقا و حاشیه خلیج فارس می‌دانستند و قرن‌ها این راز را در بین خود به صورت سینه به سینه و محرمانه حفظ کرده بودند تا اینکه شخصی به نام مسمال که حجره‌ای در بازار وکیل شیراز داشت، طی یک سفر به عربستان و شمال آفریقا به صورت اتفاقی از راز این گوهر جادویی مطلع گردیده و آن گوهر را به ایران می‌آورد.”

واقعیت: چه کسی این داستان را روایت کرده ؟ این سنگ “و نه گوهر” تنها جادویش تبدیل پهن به پول برای فروشنده است.

کذب: “برخی از مخاطبین سوال می‌کنند که کار هبهاب خونی چیست و یا اینکه آیا هبهاب خونی خواص متفاوتی نسبت به دیگر رنگ‌های هبهاب دارد یا خیر؟ یادآوری می‌کنیم که سنگ هبهاب خونی از نظر خواص هیچ برتری نسبت به رنگ‌های دیگر آن ندارد. بنابراین در هنگام خرید و فروش هبهاب خونی باید به این نکته توجه کرد که قیمت هبهاب خونی ( یا قیمت هبهاب قرمز ) صرفا بخاطر رنگش ، نسبت به دیگر انواع آن تفاوتی ندارد و برای سنگ هبهاب قیمت و ارزش بر مبنای پارامترهای کیفیت ، اندازه ، تراش ، وزن و… صورت می‌پذیرد.”

کلاهبرداری هبهاب
تضمین 99 ساله؟ جناب به اصطلاح کارشناس، دقیقا چه سنگی رو دارید تضمین میدید؟

حقیقت: اگر می دانید مانند GIA یک سیستم 4Cs هم بگذارید تا درجه بندی هبهاب داشته باشیم . وقتی هنوز شما ماهیت یک سنگ را مشخص نکرده اید غلط می کنید در این باره حرف بزنید.

کذب: اگر تراش سنگ هبهاب بصورت استوانه‌ای و باریک باشد ، اصطلاحا به آن عرج هبهاب گفته می‌شود. به سنگ‌های هبهاب که از مناطق و سواحل دریایی بدست می‌آیند هبهاب بحری گفته می‌شود.

حقیقت: این اصطلاحات عربی را فقط برای خر شدن شما می گویند.

هبهاب خونی یا هماتیت؟
هبهاب خونی ؟ خیر. اینها صرفا کنکرسیون های هماتیت هستند. رنگ خاکه هماتیت سرخ مایل به قهوه ای است.

کذب: در کتاب‌های قدیمی اعراب بسیار اسم هبهاب به میان آمده است و به توانایی‌های شگفت انگیز این سنگ اشاره شده است. در این کتاب‌ها به گوهری اشاره شده است که توانایی زیادی در بالا بردن هوش و ذکاوت دارد و گفته شده این سنگ همان هبهاب است.

حقیقت: کدام منبع موثق چنین حرفی زده؟ اگر هوش را بالا می برد که خریدار نداشت. فقط احمق ها پول بابت چنین چیزی می دهند.

کلام آخر

این وقت تلف کن ترین مطلبی بود که در تمام زندگی ام نوشته ام که البته تهیه آن فقط دو ساعت وقتم را گرفت. در مطلبی تحت عنوان انواع سنگهای رسوبی ، آذرین و دگرگونی می توانید با مقدار زیادی از انواع سنگهای مختلف در طبیعت آشنا شوید. متاسفانه جستجوی خواص سنگها از خود سنگها در گوگل بیشتر است و سبب شده مطالب علمی ای که وبسایت سنگ شناس منتشر می کنند اساسا دیده نشوند. افسوس اینکه بیشتر مردم ایران ارزش گوهرسنگ و جواهر را نمی دانند و به سنگها به نوعی قرص و دارو و جادو نگاه می کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *